Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Παρατείνεται έως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014 η προθεσμία για την υποβολή αρχικών αιτήσεων Α21, που αφορά στη χορήγηση των οικογενειακών επιδομάτων του 2013, και η οποία έληγε στις 31 Ιανουαρίου 2014.

Ο Διοικητής του ΟΓΑ κ. Ξενοφών Βεργίνης διευκρινίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση και καλεί τους ενδιαφερόμενους που υπέβαλαν Ε1 και δεν συμπλήρωσαν το έντυπο Α21 να προβούν στις σχετικές ενέργειες.
Όσοι από τους αιτούντες χορήγησης οικογενειακού επιδόματος κριθούν δικαιούχοι με την ολοκλήρωση των ελέγχων, θα λάβουν αναδρομικά όλες τις δόσεις του επιδόματος από την ημερομηνία θεμελίωσης του δικαιώματος.
Επιπλέον, υπενθυμίζεται πως:
1) Το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων Α21 θα παραμείνει ανοικτό και για ενδεχόμενες διορθώσεις-συμπληρώσεις, εφόσον αυτές δεν έχουν υποβληθεί σε προγενέστερο χρόνο.
2) Όσοι έχουν τροποποιήσει ή συμπληρώσει την αρχική αίτηση Α21 και έχουν υποβάλει και τα προβλεπόμενα έγγραφα, δεν απαιτείται να προβούν σε καμία άλλη ενέργεια.
Οι ανωτέρω περιπτώσεις ελέγχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΓΑ, με βάση την ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών και δρομολογείται η καταβολή των επιδομάτων σε όσες απ' αυτές τα δικαιολογητικά είναι πλήρη. Σε διαφορετική περίπτωση, οι αιτούντες θα ενημερωθούν σχετικά για τις περαιτέρω ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προχωρήσουν.
Γιατί Αγωνιζόμαστε:
Το δημογραφικό είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει η χώρα μας. Οι επιπτώσεις του έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται. Τα τελευταία 20 χρόνια οι θάνατοι των Ελλήνων υπερτερούν από τις γεννήσεις.

Η μείωση του αριθμού των γεννήσεων σε συνδυασμό με την αύξηση του προσδόκιμου ορίου επιβίωσης, επηρεάζει αρνητικά τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, ανατρέποντας την αναλογία συνταξιούχων – ενεργών ασφαλισμένων πολιτών, στην αποτελεσματική παροχή πρόνοιας, στις συντάξεις, στην οργάνωση της εργασίας, στην μείωση της παραγωγικότητας, στις αμοιβές, στην υποχώρηση του ρυθμού ανάπτυξης, στην οικονομική ύφεση, κ.α.

Τα στατιστικά στοιχεία της EUROSTAT, της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, και του ΟΗΕ, για τα δημογραφικά δεδομένα του Ελληνικού πληθυσμού, είναι αμείλικτα, και εμφανίζουν την Ελληνίδα με τον μικρότερο δείκτη γονιμότητας (0.95) όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και παγκόσμια.

Μια αλυσίδα κοινωνικο- οικονομικών εμποδίων αναγκάζει τα νέα ζευγάρια να καθυστερούν την ένταξη ενός παιδιού στον οικογενειακό προγραμματισμό τους, κυρίως λόγω υψηλού κόστους.

Στην αναθεώρηση του Συντάγματος του 2001, θεσπίστηκε με την παράγραφο 5 του άρθρου 21 ότι: ΄΄Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους.΄΄

Ο νόμος 3454/2006, όσον αφορά τις οικογένειες με τρία παιδιά, τους κατέστησε ΄΄δικαιούχους κάποιων παροχών΄΄, χορηγώντας αναλογικά παροχές.

Η αποδόμηση αυτών των παροχών άρχισε με τους πρόσφατους νόμους.

Ο νόμος 4093/2012, αφαίρεσε την παροχή του τριτεκνικού επιδόματος από χιλιάδες τρίτεκνες οικογένειες.

Ο νόμος 4110/2013, αφαίρεσε την παροχή του αφορολόγητου ορίου των τρίτεκνων οικογενειών, ενός αξιόλογου κινήτρου.

Όσο για τον νόμο 4115/2013, κατάργησε τις μετεγγραφές των τρίτεκνων φοιτητών.

Η απάντηση βρίσκεται στο μέτρο που σχετίζεται με τις δημογραφικές εξελίξεις και την υπογεννητικότητα, στο πόρισμα της Διακομματικής επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων του 1993, όπου ως πρώτη εισήγηση είναι ο χαρακτηρισμός της οικογένειας με τρία παιδιά ως πολύτεκνης.

Προτείνουμε την τροποποίηση του ν.1910/44 άρθρο 1

΄΄πολύτεκνες χαρακτηρίζονται οι οικογένειες με τρία και άνω τέκνα΄΄, ανεξαρτήτως ηλικίας, και την ένταξη τους στις διατάξεις νόμων περί πολυτεκνίας.

 Πιστεύουμε ότι πρέπει να δικαιωθούν οι τρίτεκνες ελληνικές οικογένειες και να νιώσουν ότι η Πολιτεία είναι κοντά τους, και όχι απέναντι τους.

Το οφείλουμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ στην ΕΛΛΑΔΑ.